Vanliga frågor Hjälpmedelscentralen Region Sörmland

På den här sidan kan du hitta vanliga frågor från förskrivare och svaren på dessa frågor.

När kommer de hjälpmedel som jag beställt?
Hjälpmedel som finns i lager levereras inom 5 arbetsdagar.

Vad gör jag om hjälpmedlet är trasigt vid leverans?
Kontakta Anita Klevstig 016-105607, E-post

När kommer chaufförerna och hämtar våra hjälpmedel?
Hjälpmedelscentralens chaufförer följer ett körschema under varje vecka.
Här hittar du information om chaufförernas arbete och körschema.

Om jag har frågor om fakturor, vart vänder jag mig då?
Då kontaktar du Hjälpmedelscentralens kundtjänst 0771-405 406.

Hur hittar jag kriterier för olika hjälpmedel?
Kriterierna hittar du i Behovstrappan på startsidan.

Jag hittar inte artiklarna i websesam?
Genom att använda Varukatalogen i websesam kan du med hjälp av ISO-koder och beskrivning hitta det hjälpmedel du söker. Från Varukatalogen kan du även beställa artiklarna. Du kan även använda Sök artikel och söka via artikelnummer eller genom artikelbenämning.

Hur hittar jag artikelnummer för olika hjälpmedel?
Genom att använda Varukatalogen i websesam kan du med hjälp av ISO-koder och beskrivning hitta det artikelnummer du söker. Från Varukatalogen kan du även beställa artiklarna. Du kan även använda Sök artikel och söka via artikelnummer eller genom artikelbenämning.

Uppdaterat: 10 januari 2019
MYDJ