23 juni 2022

Information gällande problem med leveranser

På grund av läget i världen så påverkas Region Sörmland och därmed även Hjälpmedelscentralen av olika grader av leveransproblem inom vissa produktområden.

Anledningen till leveransproblemen är globala logistik- och produktionsstörningar och komponentbrister orsakade av pandemin och situationen i Ukraina. Såväl leveranser som underhåll och rekonditionering påverkas av situationen på grund av brist på reservdelar och tillbehör. Flera produktområden påverkas och leveranssituationen förändras från vecka till vecka. Ibland kan även lagersaldo på leveransklara produkter påverkas.

Vi arbetar ständigt med att hålla en nära kontakt med våra leverantörer för att få leveranser så snabbt det bara går. Vi kan i vissa fall ta in alternativa produkter i sortimentet där det är möjligt.

Vi uppdaterar även ständigt vår information på artikelnivå i WebSesam om aktuella leveransstörningar.

Har ni funderingar kring leveranser, tveka inte höra av er till oss.
Kontakta Hjälpmedelscentralens kundtjänst 0771-405 406 eller kontakta hjälpmedelskonsulent inom aktuellt område för att få rådgivning om alternativa produkter.

Innehållsansvarig: Peter Dahl

FC5D