19 september 2024

Information införande av Visma webSesam

Införandet av Visma webSesam kommer att ske i etapper.
Vi har skickat ut information och inbjudan till utbildningstillfällen till alla aktiva förskrivare i webSesam.

Planen är följande;
v. 40 - Habiliteringen går in i VwS
v. 41 - Kullbergska sjukhuset går in i VwS
v. 42 - Eskilstuna kommun går in i VwS
v. 43 - Nyköpings kommun går in i VwS
v. 44 - Katrineholms kommun går in i VwS
v. 45 - Mälarsjukhuset går in i VwS
v. 46 - Nyköpings lasarett går in i VwS
v. 47 - Övriga kommuner samt primärvården går in i VwS

Vi har påbörjat våra öppna visningar av Visma webSesam, klicka på denna länk för att anmäla dig. Om du inte hittar en tid som passar dig kommer det tidvis att publiceras nya tillfällen, håll lite koll på utbildningssidan. Vi kommer också att spela in ett av utbildningstillfällena och publicera denna på hemsidan som man kommer kunna ta del av i efterhand. Vi kommer också uppdatera förskrivarutbildningen för nya förskrivare som både gamla- och nya förskrivare kommer kunna sitta och gå igenom i lugn och ro.

webSesam kommer att finnas kvar tills vidare och man kommer kunna jobba parallellt i systemen under en tid men målsättningen är att vi kommer kunna stänga ned webSesam till årsskiftet.

Vid frågor hänvisar vi till funktionsbrevlådan HMCsupport@Regionsormland.se

8RDX