SITHS-kort för privata vårdgivare

Informationen om SITHS-kort på denna sida är riktad för dig som är privat vårdgivare och har avtal med Region Sörmland enligt Lag om läkarvårdsersättning (LOL), Lag om ersättning för fysioterapi (LOF) samt upphandlade avtal enligt Lag om offentlig upphandling (LOU).

SITHS-kortet är din elektroniska tjänstelegitimation som du använder för att identifiera dig. För att kunna logga in i eFrikortsystemet och Privera krävs ett SITHS-kort från Region Sörmland.

Har du frågor eller behöver hjälp gällande SITHS-kort ska du alltid i första hand vända dig till enheten för privata vårdgivare.

Ditt SITHS-kort och dess koder är en personlig värdehandling. Skydda kortet och koderna så att ingen annan kan använda kortet. Enbart du som användare ska ha koderna till ditt kort.

Information om SITHS-kort

Uppdaterat: 11 juli 2024